Tečaj engleskog jezika

Centar za kulturu Novi Zagreb

Općenito

Jezični program osmišljen je s ciljem razvijanja opće komunikacije na engleskom jeziku među djecom osnovnoškolskog uzrasta. Proces ranog učenja stranog jezika, u malim grupama s dobno prilagođenom tematikom i metodikom, ima za krajnji cilj osposobljavanje pripremnih polaznika za samostalnu primjenu engleskog jezika u stvarnim životnim situacijama.
Služi kao formalna nadopuna školskom programu učenja stranog jezika, no prije svega predstavlja neizostavni spoj spontanog učenja jezika kroz vršnjačku interaktivnost i raznolike zabavne sadržaje u ugodnoj atmosferi.

Više o tečaju

Kontinuirana dinamika rada tijekom školske godine, u predznanjem određenim homogenim grupama, obuhvaća praktičnu nastavu s tematski odgojno – obrazovnom tendencijom koja prati YLE* i CEF** stupnjevanje jezičnog znanja. Pomno odabrani Oxbridge materijali za učenje detaljno pokrivaju sve nužno za usvajanja osnovnih jezičnih vještina – čitanja, pisanja, slušanja i govora, nude brojne korelacijske veze s drugim školskim predmetima, kao i vrlo šarolik prijenos elemenata kulture i civilizacije Velike Britanije.

Periodično, u pauzama od učenja kroz TPR aktivnosti ili klasične jezične poduke, posebno odabrane teme se prigodno nadograđuju u samostalne projekte. Godinama omiljeni projekti za polaznike su izrada kolekcije tematskih personaliziranih MiniBooksa, integrirani pristup učenju kroz glumačku fiktivnu personifikaciju u MiniDrami, uvježbavanje izgovora i intonacija kroz stihove svjetskih glazbenih hitova na TeenKaraokama te neizostavno interpretiranje poznatih klasika književnosti i popularnih suvremenih ekranizacija kroz TeenThink debate.

Popularna kultura je u potpunosti prilagođena učenju stranog jezika kao i interesima svakog pojedinca unutar grupe, a upravo se tim ciljanim individualnim pristupom postiže provjerena ‘neprimjetnost’ usvajanja jezičnih elemenata u zahtjevnoj tinejdžerskoj dobi.

 

Primarne odgojno-obrazovne zadaće jezičnog programa:

  • razvijanje sposobnosti usmenog i pismenog korištenja jezika razumno, točno, tečno i prigodno,
  • kontinuirano povećanje opsega vokabulara, raspona rečeničnih struktura te bolji izgovor i pisanje,
  • kreiranje vještine kritičkog mišljenja, sposobnosti procjenjivanja i tumačenja
    obogaćivanje osobnosti polaznika: kognitivni i psihološki izazovi, razvijanje radnih navika i suradnje (samopouzdanje, samostalnost, snalažljivost, kreativnost, prilagodljivost, ustrajnost, spontanost),
  • razvijanje društveno prihvatljivih osobina: tolerancija na različitosti, razumijevanje stranih kultura i civilizacija, javno izražavanje, zastupanje vlastitih stavova i mišljenja,
  • otklanjanje apatije i straha od stranog jezika i strane kulture,
  • poticanje na globalno jezičnu integraciju (grupna interakcija, naspram individualnog pristupa, ima povoljniji utjecaj na psihosociolingvističku razinu pojedinca).

 

Današnjim generacijama djece svakodnevno preklapanje realne i virtualne stvarnosti je neupitna podloga koja podupire svjesnost i važnost engleskog jezika kao osnovnog sredstva globalne komunikacije (lingua franca). Smislen način stvaranja potrebne jezične kompetencije moguće je opravdati upravo izvan stroge forme školskih učionica, kroz neusiljenu komunikaciju u multimedijalnom kontekstu digitalnog doba.

Dugogodišnja djelotvorna metoda proaktivnog poticanja polaznika na primjenu svih naučenih jezično – kulturnih vještina kroz grupnu interakciju rezultira razvojem kompletnije ličnosti u lingvističko – društvenom kontekstu današnjice te ujedno stvara čvrste temelje za daljnje samostalno proširivanje usvojenog znanja engleskog jezika u neizbježnom bilingvizmu sutrašnjice.

* YLE – Young Learners English

(A0 Starters, A1 Movers, A2 Flyers)

** CEF/CEFR – Common European Framework of Reference for Languages

(A1 Elementary, A2 Pre-Intermediate, B1 Intermediate, B2 Upper-Intermediate)