Centar za kulturu Novi Zagreb i Udruga za interdisciplinarna i interkulturalna istraživanja u 2023. godini nastavljaju s aktivnostima programa Prostori Novog Zagreba I: Zagrebački velesajam koje su usmjerene ka mogućnostima novih oblika korištenja Zagrebačkog velesajma prema raznovrsnim potrebama građana, lokalnih i globalnih kulturno-umjetničkih zajednica.

Tako će se u svibnju u održati glasovne radionice koje vodi glumica Lucija Barišić pod nazivom „Glas kao tijelo u prostoru“, namijenjene svima s prethodnim iskustvom u izvedbenim umjetnostima koji žele raditi na svom glasu, dok će kulturna i urbana antropologinja Sonja Leboš održati radionicu vizualne antropologije pod nazivom „Zagrebački velesajam kao laboratorij Nesvrstanih“ na kojoj će se analizirati vizualni materijali o toj temi, a namijenjena je svim zainteresiranima za disciplinu vizualne antropologije. Ove radionice održati će se vikendom: „Glas kao tijelo u prostoru“ 6. i 7. i 13. i 14. svibnja a „Zagrebački velesajam kao laboratorij Nesvrstanih“ 27. i 28. svibnja, u satnici prema dogovoru s polaznicima.

U zadnjem tjednu lipnja glazbenici se mogu prijaviti na radionice s ansamblom Živa voda (Mak Murtić i Maja Rivić) pod nazivom „Nesvrstani Armstrong“, koje će biti svojevrstan hommage Louisu Armstrongu odnosno činjenici da je ovaj velikan jazza 1959. godine nastupio na Zagrebačkom velesajmu pred brojnom publikom u staklenom paviljonu Mašinogradnje Božidara Rašice. Radionice će se održati od 26. do 30. lipnja u popodnevnim satima.

Sve radionice su besplatne a održati će se u Centru za kulturu Novi Zagreb, Trg narodne zaštite 2. Polaznici radionica potencijalno sudjeluju u izvedbenom formatu „Opera Commerziale“ koji će se održati na Zagrebačkom velesajmu u okviru ovogodišnjeg festivala „Perforacije“ u suradnji s udrugom Domino.

Prijave na:
udrugaiii@gmail.com  do zaključno 4. svibnja za „Glas kao tijelo u prostoru“,  do 20. svibnja za „Zagrebački velesajam kao laboratorij Nesvrstanih“  te do 15. lipnja za „Nesvrstani Armstrong“

Za više informacija pratite: www.uiii.hr i https://czk-novi-zagreb.hr

 

Program Prostori Novog Zagreba I: Zagrebački velesajam podržavaju Ministarstvo kulture i medija RH, Grad Zagreb – Ured za kulturu, međugradsku i međunarodnu suradnju i civilno društvo.
Rad Udruge za interdisciplinarna i interkulturalna istraživanja podržava Zaklada Kultura nova.

 

O voditeljima radionice:

Lucija Barišić diplomirala je glumu i lutkarstvo na Umjetničkoj akademiji u Osijeku. Educira se na brojnim radionicama te sudjeluje u umjetničkim rezidencijama i projektima posvećenim istraživanju različitih metodologija rada iz područja glume, glasa i pokreta u Hrvatskoj i inozemstvu pod vodstvom umjetnika i pedagoga poput Tomija Janežića, Male Kline, Thomasa Richardsa, Nhandan Chirco, Janeza i Andreja Vajevca, Scott Fieldinga, Velimira Veleva, Slobodana Beštića, Zijaha Sokolovića i mnogih drugih. Od 2003. kroz rad s umjetnicama Anne-Marie Blink, Irenom Tomažin, Svetlanom Spajić i Ang Gey Pin intenzivno se bavi istraživanjem glasa i vokalne ekspresije te samostalno i u suradnji s drugim umjetnicima vodi radionice glasa. Kao glumica surađivala je na kazališnim projektima u HNK Osijek, En Knap-u, Kerempuhu, Maloj sceni, Kazalištu Ulysses, Zkm-u, Teatru &TD, Gavelli, a 2015.g. u Kazalištu KNAP postavila je svoju prvu autorsku predstavu “Crno-bijelo”. Surađuje i na filmskim projektima, većinom nadolazeće generacije filmskih redatelja. 2020.g. započinje edukaciju za psihodramskog terapeuta u Centru za psihodramu Zagreb. Trenutno u Zagrebačkom kazalištu mladih uspješno igra svoju solo predstavu „Posljednji čin“.

Sonja Leboš, dr.sc. obranila je doktorsku disertaciju naslova “Grad na filmu, film u gradu: Zagreb 1941.-1991., kulturno-antropološka perspektiva” u studenom 2022. godine. Diplomirana kulturalna antropologinja te hispanistica, ekspert za kulturni turizam, likovna pedagoginja, studirala je i scenografiju i arhitekturu u Pragu i Zagrebu. Njene aktivnosti kreću se u području kulturalnih i urbanih studija, obrazovanja i produkcije u kulturi i umjetnosti, vizualne i urbane antropologije te analize diskursa, a kustosko-umjetničko i znanstveno djelovanje u području javnog kulturnog rada na međama narativnog urbanizma i vizualnih umjetnosti, dizajna, teorije i prakse performativnosti, filma i novih medija. Urednica je prijevoda B. Latoura „Nikad nismo bili moderni. Ogled iz simetrične antropologije” (2005), prve interdisciplinarne studije jedne zagrebačke gradske četvrti “Prostor identiteta, prostor interakcije, prostor promjene” (2010),  publikacija „Urbana slikovnica 1: Fedor Kritovac“ (2011), “Koraci grada: Medijske slike Zagreba” (2017) i “Koraci grada: NOVI NOVI ZAGREB” (2018). Objavljivala u časopisima Zarez, Čovjek i prostor, Pangea te za HRT, u stručnim i znanstvenim časopisima na hrvatskom, engleskom i njemačkom jeziku. Napisala je poglavlja u knjigama Raum : Konzepte (2007), Aufbruch in die Nähe. Wien Lerchenfelder Straße (2010), Farming the city : food as a tool for today’s urbanisation (2013) i Kompetenz zum Wiederstand i Maksimir : povijest i kvartovski simboli (2016), Umjetnost kao ideja: konceptualne prakse u Hrvatskoj (2021). Redovito piše za portale Vizkultura, Voxfeminae te časopis Prosvjeta. Predavala je u Centru za ženske studije, kolegij pod nazivom Žena na filmu, film u gradu (2014 i 2016), te kurirala istoimeni ciklus u Kinu Tuškanac (2013). Gostovala kao predavačica na Akademiji likovnih umjetnosti i Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu (2013), Visokoj školi za dizajn i umjetnost Gran Canaria (2014), Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu (2015), ITI School of Architecture u Chicagu (2017), te splitskom Arhitektonskom fakultetu (2020).

Mak Murtić
Iza Maka Murtića stoje uspješni nastupi sa vlastitim sastavom i radom na par glazbenih multi-stilskih Suita (Svijet Oko Nas / From Scratch to Structure o  evoluciji ljudi, A Place Glowing a Brilliant Red, satiri o ljudskom naseljavanju Marsa i ekonomskoj krizi, te Divinities of the Earth and the Waters, priči koja se bavi identitetom te ljudskom sudbinom u predindustrijskom Balkanu) i raznih drugih skladbi (Liburnia za 52. Opatijsku Glazbenu Tribinu /Septet Ad Libitum Zagrebacke Filharmonije/, Dodole za Pianorama festival Londonskog Purcell Schoola, te aranžmane i skladbe za razne orkestre, projekte i sastave (Grand Union Orchestra, Jazz Orkestar Hrvatske Radio Televizije, LCCM Big Band, Protein Dance, People’s Palladium Youth Theatre, Animanz, mjuzikl “Vengeance of Lady Vendredi”, projekt Encounters za Clapham Community Choir u suradnji s BBCem, PRSFom, Making Music UK i Sound and Music). Više o radu Maka Murtića na www.makmurticcomposer.com.