Anita Šurkić
Marko Grill
Die Baustelle i Hommage to Cuba slike
Odabir gradilišta kao glavnoga (no ne i jedinoga) motiva u ciklusu “Die Baustelle” otvorio je Aniti Šurkić izazovno polje slikarskih istraživanja. Poistovjećujući se s imanentnom karakteristikom gradilišta – a to je značajka prostora određenoga dinamičnim slijedom promjena, njezina djela očituju situaciju živoga građenja kompozicije. Nakon priprema koje uključuju i fotografiranje konkretnih gradilišta, slikarica početni (stvarni) impuls nadograđuje i proširuje čisto likovnim činjenicama – različitim mogućnostima, poglavito konstruktivističkim, rješavanja odabrane površine – rahlijim ili zgusnutijim odnosima ploha, njihovim protezanjem ili usitnjavanjem, te unašanjem kvalitete materije na slikarsko platno. Pojedini kompozicijski ili koloristički elementi, tek naznačeni na jednoj slici, polazište su za daljnja razrađivanja na drugoj, čime se ciklus logički objedinjuje, ali se i otvara za razvijanje novih smjerova istraživanja. Primjerice, iako je čvrsto vezana uz temu gradilišta, kojega sagledava i u društvenom kontekstu, kao simbol tranzicije i kao naznaku ljudskoga postojanja i djelovanja, Anita Šurkić svoju pažnju i interes posvećuje također i najsavršenijem i najnemilosrdnije uništavanom gradilištu – prirodi.
Ciklus slika Marka Grilla naslovljen “Hommage to Cuba” nastavlja se na njegov prethodni ciklus Posvećeno Castru. No dok je u potonjem potencirao prepoznatljivost te udaljene zemlje kroz optimističnu vizuru primamljive turističke destinacije, ovaj put se odlučio za kritički osvrt na stanje na Kubi, koje se sa sigurne udaljenosti često površno sagledava unutar marketinški postavljenoga okvira bezbrižnoga života, predstavljenoga kroz cigare, prepoznatljivu glazbu i sl. Kritički odmak autor razvija kroz dva motiva – motiv zatvora (prikazi novinara podvrgnutih policijskom, odnosno političkom maltretiranju, koji seo dnose na pitanje cenzure) i motiv bolnice (prikazi bolnica namijenjenih lokalnom, siromašnom stanovništvu u kojima, za razliku od onih u kojima se isključivo liječe turisti i povlašteni slojevi, vladaju iznimno loši uvjeti). Polazište su fotografije koje je Grill našao na internetu. Odmičući od “raspričane agitacije” te dokumentarističke dosljednosti, Marko Grill iskorištava ono u čemu je kao umjetnik uvjerljiv, primjerice usmjerava se na ekspresivno donošenje portretnih crta novinara i njihove narušenosti uslijed nasilja.
“Odabrani motivi sami po sebi dovoljno rječito zrcale bit problema, koju autor dodatno osvještava kadriranjem motiva, njihovim maksimalnim približavanjem, isključivanjem suvišnih detalja, ali i ograničavanjem na manji format koji nužno iziskuje gledateljevo približavanje – slici, ali i problemu na koji Grill ukazuje.” (Barbara Vujanović, iz predgovora kataloga izložbe.)
Od 03.03.2008. do 26.03.2008.
O autoru:
Anita Šurkić
Rođena je u Sarajevu 1975. godine. U Zagrebu je završila Graditeljsku tehničku školu 1993. godine. 1996. godine u Njemačkoj pohađa u Landshutu Fachhochschule fur Keramik. 2001. godine upisala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu na nastavničkom smjeru u klasi profesora Ante Rašića. 2007. godine diplomirala je na ALU projektom Die Baustelle. Skupno izlaže od 2004., a samostalno od 2007. godine. Za Galeriju Vladimir Bužančić Anita Šurkić pripremila je ciklus slika pod nazivom Baustelle u kombiniranoj tehnici ulja, akrila i špahtel mase na platnu te akvarela.
Marko Grill
Rođen u Zagrebu 1980. godine. Apsolvent je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu na Nastavničkom odsjeku, smjer slikarstva, u klasi. Ante prof Rašića. Dosad je izlagao na dvije skupne izložbe 2007. godine. Ciklus slika Marka Grilla naslovljen Hommage to Cuba nastavlja se na njegov prijašnji ciklus Posvećeno Castru.
Kontakt
e-mail: grillsan@net.hr
mob: 098/912 3074,
tel: 01/237 0505