29.1.2018. – 15.3.2018.
U Galeriji Vladimir Bužančić premijerno će biti predstavljen novi fotografski ciklus Darka Bavoljaka, u okviru godišnje programske koncepcije Galerije Prostor naš svagdašnji. Fotografije napuštenih zagrebačkih izloga propalih dućana i obrta nastavak su i svojevrsna nadogradnja umjetnikovovih ranijih ciklusa: Budućnost (1994.) koji je dokumentirao ratom razorenu i napuštenu industrijsku baštinu, Putovanje (2014.) u kojem se putne panorame nižu kao prizori egzistencijalnog stanja, Dubrava (2016.) koji je dokumentirao grafitima devastirana pročelja zgrada te Žitnjak (2017.) gdje sama lokacija Galerije AŽ, točnije njezin ulaz i izlaz, postaje sadržaj rada. U svim navedenim ciklusima, jednako kao i u najnovijem Izlozi, Bavoljakov pogled usmjeren je ka specifičnim loaklitetima koji emaniraju jednako tako specifičnu atmosferu društvenog trenutka.
U Izlozima, Bavoljak društveni proces koji mijenja sliku grada promatra prije svega kao vizualnu, a ne društvenu činjenicu. Ove fotografije ne dokumentiraju i nemaju za cilj biti memorije onoga što nestaje niti su usmjerene na socijalnu kritiku. Manipulacijom oštrine i kadriranjem, Bavoljak je izloge pretvorio u apstraktne slike (images) u kojima je nestala predmetnost, prizivajući u sjećanje dekolaže Mimma Rotelle i apstraktno slikarstvo. Ne komentirajući društveni proces kao uzrok slike, Bavoljak ukazuje na moment u kojemu je proces nestajanja započeo i klizi ka raspadanju u bezobličnost socijalne entropije, koja se, paradoksalno, za autora pojavljuje i kao neka nova mogućnost slike.
Anita Zlomislić, kustosica izložbe
Darko Bavoljak rođen je u Zagrebu 1961 godine. Završio je studij snimanja na Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu. Fotografijom se počeo baviti početkom osamdesetih. Tijekom studija objavljuje fotografije u Poletu, Studenskom listu, Svijetu, Startu i mnogim drugim tadašnjim novinama i časopisima. Danas djeluje na području fotografije, filma, konceptualne umjetnosti i kustoskih koncepcija. Njegove fotografije se nalaze u privatnim kolekcijama, te u zbirkama fotografija Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu i Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci.