MATIJA DEBELJUH
“Vrijeme koje nestaje”
20.04.2016. – 10.05.2016.
“„Vrijeme koje nestaje” formira se kao kompleksna instalacija koja obuhvaća različite medije, jezike i materijale (fotokolaži, light box, knjiga umjetnika, video) u kojoj središnje mjesto zauzima niz pronađenih fotografskih negativa, koje je, doznajemo, umjetnik pronašao u napuštenom foto laboratoriju svog oca, a od kojih većina nikad nije bila razvijena. Upravo su pronađeni negativi ključan formativni materijal oko kojeg se gradi instalacija, kao što su ključni i za njezino razumijevanje. Prikazuju svakodnevne obiteljske prizore, portrete djece, a uključuju i (auto)biografski element – portrete umjetnika kao djeteta. (…) Uspostavljanjem veze s prošlošću, uglavnom putem slika kao alata pamćenja, umjetnici pokušavaju razumjeti i definirati vrijeme, dok umjetnička istraživanja arhiva postaju katalizatori za veliki broj djela unutar suvremene umjetničke produkcije. Sagledavanje arhiva postaje alat za rekonstruiranje povijesti, a radovi umjetnika specifičan prostor za očuvanje sjećanja. Aproprijacija slika i priča iz prošlosti često označava stvaranje različitih narativnih metodologija, gradeći spone prema sadašnjosti, dok istovremeno podiže svijest o individualnim, osobnim ili alternativnim i marginaliziranim (pri)povijestima.“ (Branka Benčić, iz predgovora izložbi)
MATIJA DEBELJUH
Videografija Matije Debeljuha podjednako je prisutna u filmskim/festivalskim krugovima kao i u prostoru suvremene vizualne umjetnosti. Njegova umjetnička produkcija formira se oko umjetničkog videa, eksperimentalnog i kratkog igranog filma te blisko komunicira s estetikom glazbenih video spotova, uz utjecaje reklame, dizajna i fotografije. Žanrovska i estetska istraživanja Matije Debeljuha imaju zajedničku osebujnu vizualnu komponentu koju karakteriziraju pomno birani detalji koje gradi elementima svjetla, boje, zvuka te filmskim izražajnim sredstvima poput kretnja kamerom, montaže i vještog kadriranja kojima stvara sugestivnu kompoziciju slike.