16.4.2018. – 8.5.2018.

U okviru godišnje programske koncepcije GVB Prostor naš svagdašnji  – prostor kao znak ili simbol reprezentacije, kao utopijski/distopijski pejzaž ili kao (dis)funkcionalni oblik kolektiviteta Renata Ladović Meštrović osmislila je izložbu o zagrebačkom prigradskom naselju Botinec u kojemu živi proteklih dvadeset godina koju je realizirala u suradnji s prijateljima iz Splita – Danielom Cikatić Javorčić i Marijom Javorčićem. Dvoje umjetnika iz Splita koji su neko vrijeme živjeli u Zagrebu posjećuju je u Botincu nekoliko puta godišnje i s tim naseljem nemaju baš nikakve veze. Renata ih poziva na fotografiranje Botinca.

Botinec je zagrebačko naselje koje teritorijalno pripada gradskoj četvrti Novi Zagreb – zapad, a koje s druge strane svojim prigradskim obilježjima u kojima se gotovo nadrealno stapaju grad i selo ne nalikuje ni Novome niti starome Zagrebu. Izložba zaokružuje dvadesetak godina autoričine komunikacije s Botincem tijekom kojih se njezin odnos prema naselju transformirao od odbijanja i negiranja do prihvaćanja. Prostor kojim se iz dana u dan kreće prestaje biti samo apstraktan labirint u koji se mora ući i iz kojega se mora izaći te postaje spirala koja je uvlači prema središtu, vodi ka početku i ishodištu priče, prema vremenima kojima autorica nije bila svjedok i o kojima nema predodžbu. Tragom Horishovog pitanja u Iconic turnu može li se opažanje odvojiti od komunikacije i može li se ono što se opazilo komunicirati i kako, Renata Ladović Meštrović poziva dvoje umjetnika iz Splita koji će joj pomoći fotografsku priču o Botincu odvesti od granica isključivo osobnoga osjećanja ka promišljanju toga prostora kao komunikaciji.

kustosica Anita Zlomislić

RENATA LADOVIĆ MEŠTROVIĆ (1971. , Zagreb) završila je Školu primijenjene umjetnosti i dizajna na odjelu grafike. Diplomirala je grafiku na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1996. u klasi prof. Frane Para pod čijim je mentorstvom 2015. završila i poslijediplomski specijalistički studij grafike, uže područje duboki tisak. Izlaže od 1991. godine. Za umjetnički rad dobila je nekoliko nagrada: na 24. bijenalu  lijepih umjetnosti u Alexandriji 2007. osvojila je nagradu bijenala; na 5. hrvatskom trijenalu grafike 2009. dobitnica je priznanja odbora za nagrade te je među izabranim autorima grafičke mape toga bijenala. Od 1997. do 2002. godine radi kao profesorica stručnih predmeta u Obrtničkoj i industrijskoj graditeljskoj školi u Zagrebu. Napisala je priručnik „ Akvatinta /Povijest i tehnike“. Živi i radi u Zagrebu u tvrtkama Hermes-inter (2003-2009.), Hermes nautika (2009­ – 2011.) te Bura brodovi (2011 -) gdje je zaposlena kao grafički i industrijski dizajner.

DANIELA CIKATIĆ JAVORČIĆ (1969., Split) diplomirala je grafiku u klasi prof. M. Šuteja 1996. godine na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu gdje je 2014. obranila doktorski rad pod nazivom „Umjetnička tematizacija ženskog identiteta u reklamnom oglašavanju”. Od 1997. godine zaposlena je kao likovna terapeutkinja u Centru za autizam u Splitu. Organizirala je i vodila nekoliko grafičkih radionica. Izlagala je na više skupnih i samostalnih izložaba. U posljednjima problematizira temu reklama. Živi i radi u Splitu.

MARIO JAVORČIĆ (1963., Split) fotografski tečaj završio je kod prof. Ante Verzottija, a od  1980. godine se počinje intenzivno baviti fotografijom. Sudjeluje na brojnim žiriranim izložbama, a raspon njegova zanimanja kreće se od zanatske do fotografije primijenjene u publicističke ili dokumentarne svrhe. Dobitnik je prve nagrade “Kadar” u kategoriji life-fotografije na manifestaciji “Photodays” u Rovinju 2009. godine. Posljednjih dvadeset godina radi kao stručni suradnik – fotograf na Umjetničkoj akademiji u Splitu. Živi i radi u Splitu.

Izložba se može pogledati do 9. svibnja 2018., ponedjeljkom, utorkom, srijedom i petkom od 10 do 18 sati, četvrtkom i subotom od 10 do 13 sati.