Galerija Centra

Program:

O. Respighi: Il Tramonto

J. Haydn: Gudački kvartet br. 3

B. Bjelinski: Ciciban
– ciklus pjesama za glas i gudački kvartet
– povodom 100-te obljetnice rođenja skladatelja Brune Bjelinskog

02.travanj.2009 u 20 sati

Ulaz na koncert je besplatan.

 

O izvođaču:

Gudački kvartet Rucner
utemeljio je 1998. godine bračni par Snježana i Dragan Rucner. Nastavljajući tradiciju komornog muziciranja njegovanjem klasičnog i suvremenog repertoara, kao i (pra)izvođenjem djela suvremenih hrvatskih autora, Gudački kvartet Rucner čini i repertoarni iskorak prema glazbi drugih žanrova, o čemu svjedoči i njihova nadasve uspješna suradnja s američkim bandoneonistom Peterom Soaveom.
Tijekom svog umjetničkog rada kvartet posebnu pozornost obraća na Ciklus koncerata komorne glazbe pod nazivom „Četiri godišnja doba“. Kvartet Rucner redovito je promovirao hrvatske skladatelje na svojim brojnim gostovanjima u Republici Hrvatskoj i inozemstvu (Italija, Francuska, Poljska, Austrija, Švicarska, Egipat, Izrael, Kina, Australija…).
Za svoj dosadašnji rad dobili su dvije prestižne nagrade: Diplomu Milka Trnina Hrvatskog društva glazbenih umjetnika i nagradu Vatroslav Lisinski koju dodjeljuje Hrvatsko društvo skladatelja za doprinos hrvatskom glazbenom stvaralaštvu. Značajan je i dosada objavljeni broj diskografskih izdanja.
Godine 2013. Kvartet je obilježio 15. obljetnicu svojeg djelovanja i 35. obljetnicu umjetničkog rada svojih utemeljitelja Snježane i Dragana Rucnera.

 

Martina Tomčić
Mezzosopranistica Martina Tomčić rođena je 6. svibnja 1975. u Umagu. Prvu glazbenu naobrazbu stječe na Institutu za crkvenu glazbu u Zagrebu. U dobi od 13 godina počinje učiti solo pjevanje kod prof. Nonija Žuneca. Studirala je na Visokoj glazbenoj školi u Grazu, Austrija, gdje je 1999. godine magistrirala solo pjevanje u klasi prof. Annemarie Zeller. Pobjednica je Medjunarodnog pjevačkog natjecanja “Ferruccio Tagliavini” u Austriji 1995. godine.
S 20 godina debitirala je u Opernoj kući u Grazu ulogom Princa Orlofskog u opereti “Die Fledermaus” Johanna Straussa. Sljedećih godina na opernim pozornicama Beča, Graza, Badena, Hamburga te na gostovanjima po Nizozemskoj, Madjarskoj, Sloveniji, Češkoj i Japanu ostvaruje niz zapaženih uloga: Lola (“Cavalleria rusticana”), Mercedes (“Carmen”), 2. i 3. Dame (“Die Zauberflöte”), Rosalia (“West Side Story”), Annio (“La Clemenza di Tito”), Nackte Jungfrau (“Moses und Aron”), Siebel (“Faust”) itd.
Kao vokalna solistica sudjeluje u brojnim velikim oratorijskim i koncertantnim djelima: Stabat Mater (Dvořak), h-moll Misa (Bach), 9. simfonija (Beethoven), Das klagende Lied (Mahler), Alt Rapsodija (Brahms), Weihnachtsoratorium (Bach), Lieder eines fahrenden Gesellen (Mahler), Requiem (Verdi), Kleopatra (Berlioz), Das Lied von der Erde, Kindertoten Lieder (Mahler), Les noces (Stravinsky) te često priredjuje solističke recitale.
Ulogama Preziosille (“La forza del destino”), Fenene (“Nabucco”), Frugole (“Il Tabarro”), Marine (“Boris Godunov”), Romea (“Capuleti e Montecchi”), Sonjetke (Katarina Ismaelova), Brangaene (Tristan I Isolda) i drugima predstavila se zagrebačkoj publici na pozornici HNK-a u Zagrebu, a na daskama osječkoga HNK-a ponovila je svoj inozemni uspjeh kao Princ Orlofsky te ostvarila zapažen debut ulogom Carmen u istoimenoj operi Georgesa Bizeta. Za ulogu Carmen uručena joj je nagrada Hrvatskog glumišta za 2002. godinu. 2003. godine osvojila je Splitsku publiku ulogom Charlotte u Massenetovoj operi “Werther” te narednih godina nastavila ulogama Carmen, Federice (“Luisa Miller”), Olge (“Evgenij Onjegin”) itd.
Nakon uspješno položene audicije kod svjetski priznatog dirigenta Gustava Kuhna, već pet godina za redom nastupa u sklopu Tirolskog ljetnog festivala u Erlu, Austrija, u Wagnerovim operama “Walkuere” i “Rheingold” u ulozi Fricke, u “Parsifalu” kao Kundry te kao Klytaemnestra u Straussovoj “Elektri” i Jocasta u “Oedipus rexu” Igora Stravinskog. Nakon izuzetno dobrih kritika ponudjena joj je daljnja suradnja s maestrom Kuhnom u Italiji, Austriji i Španjolskoj te nove interesantne uloge i koncerti.