Koncert: Branimir Norac – Otvoriti krletku
Kada: Četvrtak, 20. listopada 2022. u 20 sati
Gdje: Galerija Centra za kulturu Novi Zagreb

Centar za kulturu Novi Zagreb i talentirani klarinetist, multi-instrumentalist i kompozitor Branimir Norac najavljuju koncert „Otvoriti krletku“ u sklopu podija za klasiku i ovogodišnjeg ciklusa pod nazivom „Novi val klasike“.

Branimir Norac je klarinetist, multi-instrumentalist i kompozitor koji u svom radu isprepliće utjecaje različitih glazbenih stilova pa se tako u njegovoj glazbi mogu čuti utjecaji minimalizma, elektroničke, ambijentalne, folklorne ali i pop glazbe.

Naslov koncerta nadovezuje se na kompoziciju Krletka za proljeće, koju je Branimir napisao prije tri godine uglazbljujući svoje dnevničke zapise. Radilo se o procesu prebacivanja latiničnog pisma u brajevo, a zatim uglazbljivanja točkica brajevog pisma kako bi se od jezičnog značenja dobilo glazbeno. Na taj način Branimir je pokušao sačuvati doživljaj jednog osobnog perioda, konzervirati ga u kapsulu umjetnosti. Krletka je propitivala umjetnost kao zapis unutrašnjeg vremena, emocionalnog odraza unutar nekog perioda i mogućnost komuniciranja unutrašnjeg stanja s drugima. Svaki stavak te kompozicije bio je jedan datum dnevnika, a svaki datum dobio je svoj akord.

Branimir kompoziciju Krletka za proljeće koristi kao polazišnu točku putovanja građenog od prethodno zapisanih kompozicija za klavir i klarinet isprepletenih s novom, improviziranom glazbom.

Program koncerta:
B. Norac: Krletka za proljeće, 19.03.’18.
B. Norac: Monokrom
B. Norac: Tri meditacije za klarinet solo
B. Norac: Tri komada za klavir
B. Norac: Radost življenja

Koncert se održava 20. listopada 2022. u 20 sati u Galeriji Centra za kulturu Novi Zagreb.

Ulaz je SLOBODAN.

Biografija

Branimir Norac (Split, 1992) je 2011. godine počeo studirati na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi profesora Davora Rebe gdje je i diplomirao 2016.

Nastupao je na mnogobrojnim domaćim i međunarodnim natjecanjima od čega se posebno ističe međunarodno natjecanje Davorin Jenko u Beogradu gdje je 2013. dobio prvu nagradu (laureat), natjecanje mo. Vinko Lesić u Splitu gdje je 2018. dobio nagradu za najboljeg mladog glazbenika te natjecanje Papandopulo 2021. gdje je dobio treću nagradu žirija i prvu nagradu publike.

Surađivao je sa Zagrebačkom filharmonijom, HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci, MAG ansamblom u Splitu, Zadarskim komornim orkestrom i Hrvatskim komornim orkestrom. Za vrijeme studija često je nastupao kao član Simfonijskog orkestra Muzičke akademije u Zagrebu pa je tako 2015. u sklopu Zagrebačkog bienala svirao praizvedbu opere Madame Buffault Borisa Papandopula za koju je dobio i Posebnu Rektorovu nagradu.

Osim izvedbenom praksom, od 2016. aktivno se bavi kompozicijom i multimedijom. Sa etabliranim umjetnicima i umjetnicama sa domaće scene surađuje na nizu projekata od kojih se ističe serija audiovizualnih izvedbi „Klarinet i petlje” (autorski team Norac, Pavičić, Dožić sa izvedbama u MSU Zagreb 2020, AK Galerija Koprivnica 2020 i ZEZ Festival 2019 te Garaža Kamba 2018) i „Hero’s Journey” (autorski tim Norac, Pavičić, Dožić sa izvedbama u Palach Rijeka 2019, Kašetarnica Sinj 2018, ZEZ Festival 2018 i 2017 te Medika 2017). Kao dio izvođačkog ansambla surađivao je u stvaranju te izvođenju durational performancea „Symphony 2” poljskog kompozitora Wojteka Blecharza, praizvedenog u Francuskom paviljonu u Zagrebu 2019. Također je sudjelovao u 11 satnom multimedijalnom i plesnom događaju „Utopija produženog sada i ovdje” u autorskoj koncepciji Sonje Pregrad te izvodio vlastitu kompoziciju eksperimentalne glazbe „Čovjek po imenu Wasabi” za trio saksofona na događaju Sine Linea (galerija Greta 2018).

Program “Glazbeni podij za klasiku: Novi val klasike” je podržan od Gradskog ureda za kulturu, međugradsku i međunarodnu suradnju i civilno društvo.