Četvrtak, 14.11.2024.
Galerija CZK (Trg Narodne zaštite 2)
Ulaz je besplatan!


„Povratak korijenima: Glazbena odiseja“

Glazbena odiseja je putovanje, kako kroz različita glazbena razdoblja tako i ono unutarnje koje svatko od nas na ovaj ili onaj način mora proći. Ono je potraga, lutanje i povratak. Povratak k sebi, povratak kući, povratak na početak.

Glazbeni koncept počinje i završava kompozicijama Blagoje Berse koje stoje u funkciji prologa (uvoda) i epiloga (završne riječi) te zatvaraju krug u polaznoj točci. Putovanje započinje s kompozicijama koje svoju podlogu vuku u staroj tradiciji – baroku. Kraljica instrumentalne glazbe toga vremena je nedvojbeno bila fuga (lat. Bijeg). Johann Sebastian Bach je onaj na kojeg prvog pomislimo u tom kontekstu, i to s razlogom – njegovo umijeće komponiranja fuge postaje glavnom okosnicom cijele glazbene evolucije kroz koju se svi veliki skladatelji ugledaju upravo na bogatu tradiciju koju je ostavio. Tri koralne predigre, inspirirane Bachovim velikim opusum preludija i fuga istražuju ovu formu kroz izričaj posve jedinstven Detoniju.

Ricercare (tal. tragati) počiva na ranoj baroknoj instrumentalnoj formi koja je imala preludijsku funkciju te bila najraniji oblik fuge. Kompozicija intrigira svojim spojem starog i novog, tj. barokne i moderne klasične glazbe. Tema traganja, lutanja i putovanja se provlači kroz gotovo sve Schubertove kompozicije. Njegova posljednja sonata predstavlja veličanstven prikaz njegove vlastite odiseje te monumentalan zaključak njegovog bogatog klavirskog opusa.

 

PROGRAM:
B.Bersa: Fantasia breve op.59 (1905.)

D. Detoni: Tri koralne predigre
-Moderato
-Adagio Cantabile
-Allegro

B. Šipuš: „Ricercare“ (2000.)

F. Schubert: Sonata u B-duru, opus post. D 960
-Molto moderato
-Andante sostenuto
-Scherzo. Allegro vivace con delicatezza
-Allegro, ma non troppo

B. Bersa: Notturno u b-molu op.38 (1903.)

 

Maša Novosel je rođena 1987. godine u Republici Hrvatskoj. Svoje glazbeno obrazovanje započinje u devetoj godini u glazbenoj školi Rudolfa Matza u klasi profesorice Srebrenke Crnković-Završki. Slijedi matura u srednjoj glazbenoj školi Pavla Markovca kod profesorice Jelice Kuzmin kao i matura u XVI. Jezičnoj gimnaziji.

2006. godine započinje svoj studij solističkog i pedagoškog smjera na Glazbenoj akademiji u Karlsruheu (Njemačka) u klasi profesora Petera Eichera, te kasnije u klasama profesora Michaela Uhdea i Markusa Stangea. U lipnju 2013. godine završava magisterij za klavir solo te započinje novi magisterij iz komorne glazbe kod profesora Michalea Uhdea i profesorice Angelike Merkle koji završava 2015. godine. Već kao studentica se intenzivno posvećuje komornoj glazbi u različitim sastavima. Kao korepetitor prati klasu viole profesora Lüthya. Između ostalog postaje službeni korepetitor za viole International Mendelssohn festivala u Hamburgu. U sklopu studija se usavršava za pratnju pjevača u tehnici „Lied“ u klasi profesora Markusa Hadulla.

Iskustva koja je imala priliku steći pri brojnim suradnjama sa poznatim pedagozima kao što su Karl-Heinz Kämmerling, Laszlo Baranyai, Mariann Abraham, Lev Natochenny, Igor Laszko i Salvatore Spano imaju veliki utjecaj na njezin glazbeni razvitak. Maša Novosel je nastupala na mnogim značajnim koncertima i uspješno sudjelovala na brojnim natjecanjima između kojih se mogu izdvojiti državno natjecanje u Dubrovniku 2005. godine gdje osvaja prvu nagradu, zatim drugu nagradu na međunarodnom natjecanju „Zlatko Grgošević“ 2001., drugu nagradu na natjecanju „Mladi virtuozi“ 2004., te posebne nagrade u kategoriji izvedbi djela hrvatskih kompozitora na istoimenom natjecanju kao i na natjecanju „Lions-Club“.

Sa komornim orkestrom „Zagrebački solisti“ izvodi klavirski koncert Wolfganga Amadeusa Mozarta u A-Duru, KV 414. Sudjeluje na brojnim koncertima u sklopu Glazbene akademije u Karlsruheu. Između ostalog „Ein deutsches Requiem“ Johannesa Brahmsa u izvedbi za 2 klavira, soliste, zbor i udaraljke pod vodstvom Holgera Specka. Slijede nastupi na festivalima „Duga Schumannova noć“, „Putevi vremena 1- kompozicijska priča Karlsruhea“, „Virtuoz Liszt“, nastupi unutar izložbi „Camille Corot. Priroda i san“ i “Degas. Klasika i Eksperiment” te sudjelovanje na simpoziju “Angewandtes musikalisches Denken – Jürgen Uhde zum 100. Geburtstag“.

2013. godine predstavlja Hrvatsku na festivalu “Hrvatski tjedan” u Strasbourgu. Sa violistom Björnom Sperlingom sudjeluje u ciklusu koncerata unutar kojih izvodi djela Roberta Schumanna, Johannesa Brahmsa i Paula Hindemitha. Između ostalog nastupaju u sklopu kulturnog programa „Korrespondenzen Baden-Baden e. V.“ u vijećnici Baden-Badena koji je obilježen brojnim pozitivnim kritikama novina. Unutar prijateljske suradnje sa Glazbenom akademijom u Natalu (Brazil) 2015. godine izvodi Beethovenov “Tripelkonzert” uz pratnju orkestra “Sinfonica” sa violinisticom Juliom Ungureanu i čelistom Benedictom Klöcknerom, te klavirski koncert br. 2 u g-molu Sergeja Prokofjeva.

Maša Novosel se od 2018. godine posebno posvećuje praizvedbama manje poznatih skladatelja poput Roberta Kahna, Sophie Westenholz i Friedricha Wilhelma Kückena čije kompozicije izvodi na festivalima u Mecklenburgu te njemačkom radiju. U suradnji sa izdavačkom kućom “Edition Massonneau” u sklopu ovih projekata zajedno sa pjevačima Sophiom Maeno i Andreasom Beinhauerom 2024. godine izlazi i njen prvi album „Friedrich Wilhelm Kücken Romantične pjesme“ pod njemačkom diskografskom kućom Rondeau. Tokom dugogodišnje suradnje sa pjevačicom Sophiom Maeno izvodi brojne recitale koji uključuju biografski ciklus koncerata “Max Reger. Pjesma i Život”. Uz poziv prof. dr. Susanne Popp, autorice biografskog djela o životu Maxa Regera, 2024. godine gostuju na festivalu „Dani Maxa Regera“ gdje u dvije večeri izvode preko 30 pjesama ovog skladatelja.

Maša Novosel živi u Zagrebu i radi kao umjetnički suradnik na Glazbenom učilištu „Elly Bašić“ te kao vanjski suradnik na Muzičkoj akademiji.

Program “Glazbeni podij za klasiku: Novi val klasike” je podržan od Gradskog ureda za kulturu i civilno društvo.