Velika dvorana Centra

13.ožujak.2010 od 20 sati.

Program:

Matija Dedić
Dora Pejačević
Američki jazz standrdi

Ulaznica: 30 kn

O izvođaču:

Matija Dedić

Rođen je 2. ozujka 1973. u Zagrebu, a klavir je počeo svirati s pet godina. Nakon završene Glazbene srednje skole “Vatroslav Lisinski” 1991. godine, odlazi u Graz na Jazz akademiju, gdje je 1997. godine diplomirao pod mentorskim vodstvom profesora Haralda Neuwirtha, te imao privatne satove kod J. Taylora. Zbog činjenice da je odrastao u obitelji okruženoj pop glazbom i cijenjenim glazbenicima, vrlo je rano počeo slušati različite vrste glazbe. Uskoro je otkrio jazz i činjenicu da mu on dozvoljava apstraktniji i osobniji glazbeni izričaj.

Nakon povratka u Zagreb 1997. godine počinje česće svirati, te je njegov rad postao poznat u Hrvatskoj i izvan nje. Tih je godina svirao s vlastitim bendom pod nazivom “Boilers Quartet”, s kojima je svirao s glazbenicima poput B. Golsona, K. Burella i “All Stars Banda”. U međuvremenu, dobio je priliku svirati i u “Tamara Obrovac Quartetu”, te u “Ladislav Fidrij Quartetu”. 1998. godine oformio je “Matija Dedić Trio” u kojem je okupio iskusne jazz glazbenike iz “Tamara Obrovac Quarteta” – Žiga Goloba na basu, te Kruna Levačića na bubnjevima. Tijekom godina svirao je u Italiji, Njemačkoj, Slovačkoj, Engleskoj, Brazilu, Belgiji, Turskoj, Španjolskoj, Austriji, Francuskoj, Danskoj, Švedskoj, Švicarskoj i Mađarskoj s velikanima poput A. Queena, M. Drewa, R. Ringwooda, B. Petrovića, M. Murphy Banda, Patrizije Conte i Davida Gazarova, G. Bassa, M. Griffitha, O. Fokana, J. L. Rassinfossea i A. Parghela. Piše glazbu za televiziju i kazalište, a također i povremeno svira s poznatim imenima hrvatske glazbene scene.

1998. godine osvojio je nagradu Status Hrvatske glazbene unije za najboljeg jazz pijanista godine. 1999. godine osvojio je dva Porina: za najbolji jazz album godine, “Octopussy”, te za najbolju jazz skladbu, “Pictures”. Te je godine ponovo osvojio i nagradu Status za najboljeg pijanista godine.

Na Porinu 2000. godine ponovo je osvojio nagradu za najbolju jazz skladbu godine, ovaj put za skladbu “To the Lite”. Iste je godine potpisao za izdavačku kuću Cantus Records. Društvo hrvatskih skladatelja nagradilo ga je za album “Octopussy” titulom najboljeg autora i najboljeg novog jazz izvođača u posljednjih deset godina. 2000. godine Cantus je izdao prvi solo album Matije Dedića, “Solo Part 1”, a u prosincu 2001. i drugi, “Handwriting”, za koji je 2002. osvojio tri Porina. U lipnju 2002. nastupio je na Montreux Jazz Festivalu u Francuskoj kao jedan od 11 finalista koji su bili izabrani medju 400 pijanista diljem svijeta.

Krajem 2004. godine izdavačka kuća Dallas Records izdala je najnoviji album Matije Dedića pod nazivom “Tempera”. Album je briljantna kompilacija najpoznatijih pjesama najpoznatijeg hrvatskog pjevača Gibonnija, koje je Matija sam obradio u jazz verziji. “Tempera” je još jednom pokazala sve Matijine talente, i potvrdila ga kao vodećeg i najzaposlenijeg hrvatskog jazz pijanista. 2005. godine snimio je svoj najnoviji album, “Drugi pogled”, u kojem je obradio najpoznatije pjesme svojeg oca. Taj album je također izašao pod etiketom Dallas Recordsa. Njegov otac, Arsen Dedic, dobitnik je nagrada Premio Tenco i Jacques Brel, a njegova majka Gabi Novak u svojoj je karijeri pjevala s L. Armstrongom, G. Burtonom, P. Woodsom, T. Tielmansom, G. Merrilom i J. Turnerom. (www.matijadedic.com).