Nastavljamo s koncertima klasične glazbe i predstavljamo vam ciklus „Novi val klasike“ u sklopu dugogodišnjeg podija za klasiku unutar naše redovite djelatnosti. Vođeni željom da promoviramo klasičnu glazbu i skladatelje, inozemne, ali i skladatelje s naših prostora, osmislili smo program „Novi val klasike“ gdje će posjetitelji Centra za kulturu Novi Zagreb ove godine imati priliku uživati u odličnom glazbenom programu umjetnika mlađe generacije gdje će se, između ostalih, naći i odabrana djela hrvatskih skladatelja.

Na koncertu 9. lipnja 2022. donosimo vam premijeru programa nazvanog „Od sonata do gypsy rubata“ kojega je osmislila vrsna hrvatska glazbenica Eva Mach, koja će vam uz violinu i pratnju Petre Gilming na klaviru predstaviti po prvi put svoj novi projekt. Predahnite od svakodnevnih obaveza uz melodije skladatelja Brahmsa, Chaussona, De Sarasate i Slavenskog.

Koncert će se održati u 20 sati u Galeriji Centra za kulturu Novi Zagreb. Ulaz je SLOBODAN.

Biografija umjetnica:
Eva Mach započinje studij violine sa 16 godina na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Tarasa Petchenyja, kod kojeg je i magistrirala 2015. Tijekom i nakon studija osvojila je mnoštvo nagrada na državnim i međunarodnim violinističkim natjecanjima, među kojima se ističu Prva nagrada na međunarodnom natjecanju „Premio Citta di Padova“ u Italiji te nagrada „D’Addario Prize Winner“ na međunarodnom natjecanju „Malta International Music Competition“ na Malti. Uz to je sudjelovala i u projektima „Euphony Youth Orchestra“, „Orchestre des Jeunes de la Mediterranee“ i „Kammerorchester der Bayerische Philharmonie“ pod vodstvom istaknutih svjetskih dirigenata kao što su Gianandrea Noseda i Alain Altinoglu. Eva se također usavršavala na brojnim majstorskim tečajevima uglednih violinističkih pedagoga kao što su: Adam Korniszewsky (Belgija), Stefan Milenkovich (Italija), Christian Altenburger (Austrija), Igor Petrushevski (Velika Britanija), Violeta Smailović Huart (Francuska), Robert Szreder (Nizozemska), Dora Schwarzberg (Austrija), Salvatore Accardo (Italija), Vadim Gluzman (Amerika) te Anna Kandinsky (Austrija). Godine 2018. uspješno je završila i drugi Master u Augsburgu (Njemačka) u klasi istaknutog profesora violine i člana mnogobrojnih svjetskih violinističkih natjecanja prof. Petrua Mounteanua, a cijelu sezonu 2017./18. svirala je kao stalni član orkestra Rheinische Philharmonie (Koblenz, Njemačka) u dionici prvih violina. Početkom sezone 2018./19. upisala je još jedno usavršavanje, ovaj put na uglednoj Scholi Cantorum u Parizu u klasi profesorice Violete S. Huart, a 2020. je tamo uspješno položila i primila Diplome de virtuosité, uz posebne pohvale cijelog žirija. U veljači 2019. položila je audiciju za zamjenika koncert majstora orkestra Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu, gdje je svirala naredne tri godine. Od 2022. Eva se u potpunosti okrenula solističkom koncertiranju te sviranju u raznim komornim ansamblima, kako u Hrvatskoj tako i u inozemstvu. Uz to je i stalni član Cantus ansambla za modernu glazbu, a redovito održava seminare i radionice za mlade violiniste ansambla za modernu glazbu, a redovito održava seminare i radionice za mlade violiniste.
Petra Gilming jedna je od najistaknutijih hrvatskih pijanistica srednje i mlađe generacije. Njeno sviranje odlikuje briljantna tehnika i sasvim osobit umjetnički temperament kojim zrači s pozornice, neovisno o tome radi li se o solističkom ili komornom nastupu. Diplomirala je i potom magistrirala na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi doajena hrvatskog pijanizma i glasovirske pedagogije Vladimira Krpana. Umijeće je usavršavala i na brojnim majstorskim tečajevima (V. Meržanov, K. H. Kammerling, J. F. Antonioli…) te na postdiplomskom studiju kod Luigija Mostaccija u Italiji.
Kao solistica i komorna glazbenica dobitnica je brojnih nagrada i priznanja. Posebnu je pozornost Petra Gilming privukla svojim ranim solističkim recitalima posvećenima integralnim izvedbama iznimno zahtjevnih djela pijanističke literature poput obiju knjiga Varijacija na Paganinijevu temu Johannesa Brahmsa, Simfonijskih etida Roberta Schumanna ili ciklusa Goyescas Enriquea Granadosa. Umjetnica podjednako uspješno nastupa i kao solistica uz istaknute dirigente (Igor Gjadrov, Pavle Dešpalj, Frano Krasovac) s orkestrima kakvi su Hrvatski komorni orkestar, Dubrovački simfonijski orkestar, Zagrebački komorni orkestar i dr.
Naročitu naklonost od početaka karijere pokazuje ka komornom muziciranju, kako u duetima sa istaknutim domaćim i inozemnim umjetnicima, tako i u raznim komornim sastavima među kojima se osobito ističu dva klavirska trija čija je i suosnivačica – Hrvatski klavirski trio (uz violinisticu Anamariju Milić i violončelisticu Petru Kušan) te Trio 1887 (uz violinista Shoa Akamatsua i violončelista Branimira Pustičkog), u kojem i danas aktivno djeluje.
Kao solistica i komorna glazbenica Petra Gilming nastupa na istaknutim festivalima – Dubrovačkim ljetnim igrama, Osorskim glazbenim večerima, Zagreb Komu, Diapasonu, Danima Milka Kelemena te festivalima u Vukovaru, Šibeniku, Poreču, Rovinju, Nizozemskoj i Danskoj.
Program koncerta „Od sonata do gypsy rubata“:
J. Brahms: Sonata za violinu i klavir u d-molu, br.3, op.108
I. Allegro
II. Adagio
III. Un poco presto e con sentimento
IV. Presto agitato
J. Slavenski: Slavenska sonata za violinu i klavir, op. 5
E. Chausson: Poeme, op. 25
P. de Sarasate: Carmen fantazija, op. 25
Program “Glazbeni podij za klasiku: Novi val klasike” je podržan od Gradskog ureda za kulturu, međugradsku i međunarodnu suradnju i civilno društvo