Koncert klasične glazbe

Program:

FLAUTO DOLCE
manuskript iz Bolonje (1661.); autorstvo nepoznato; tiskom objavila Società Italiana del Flauto
Dolce, 1971. godine: Balletto di Schiavo / Ballo alla Veneta/ Ballo funebre/ Ballo de’ Cavaglieri/
Balletto de’ Moretti/ La Maestà

BAS-KLARINET
Georg Philip Telemann: Fantazije izbor iz «Dodici fantasie senza basso»
Srđan Dedić: Snake Charmer Prva nagrada UNESCO-vog natječaja«International Rostrum of
Composers» Pariz, 1988. (posvećeno R.V.)

KLARINET
Georg Philip Telemann: Fantazije(izbor iz «Dodici fantasie senza basso
Louis Cahuzac: «Variations sur un air du pays d’Oc»
Astor Piazzolla ( 1921. – 1992.) : Tango-etida br. 3

DARABUKA
Ratko Vojtek: World Music Fantasy za darabuku

25.veljača.2010 u 20 sati

Ulaz na koncert je besplatan.

 

O izvođaču:

Ratko Vojtek

Multiinstrumentalist RATKO VOJTEK debitirao je kao osamnaestogodišnjak sa Zagrebačkom filharmonijom u Drugom koncertu za klarinet i orkestar u Es-duru Carl Marie von Webera. Danas je stalni solist na bas-klarinetu u istom orkestru. Klarinet je diplomirao i magistrirao na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi profesora Josipa Tonžetića. Kasnije je diplomirao i bas-klarinet (kao stipendist Zaklade Ive Pogorelića) na Konzervatoriju Sweelinck u Amsterdamu kod slavnog virtuoza na tom glazbalu, Harryja Sparnaaya. Kao najznačajniji uspjesi u njegovoj klarinetističkoj karijeri mogu se izdvojiti recital u kultnoj nizozemskoj dvorani De Iijsbreker, 40 recitala po Španjolskoj (s pianistom Ljubomirom Gašparovićem) te snimka djela Snake Charmer Srđana Dedića, koja je posredovanjem UNESCO-a obišla 22 svjetske radio postaje. Na natječaju Stvarajmo zajedno 2002. godine osvojio je donaciju Zagrebačke banke za nosač zvuka Air. U rujnu 2006. vrlo se uspješno pojavljuje kao solist uz ansambl Cantus u Stockholmu i još nekoliko švedskih gradova. Tom glazbeniku velike muzikalnosti i bogatih izvođačkih mogućnosti svoja su djela posvetili mnogi domaći i inozemni skladatelji. «Sklon stalnom istraživanju, kao glazbenik je stekao poseban status izvedbama suvremenog repertoara, a njegov udio u koncertnom prikazu pojedinih skladbi često ga je dovodio u poziciju završnog oblikovanja djela.» (Iva Lovrec- Štefanović).
U glasoviru se pak, Ratko Vojtek, većim dijelom usavršavao privatno, a kao pijanist je nastupao u Orkestru Gradskog kazališta Komedija, u Mirokado Jazz Orchestra, u ansamblu ACEZANTEZ, te tijekom 90-tih solistički na Festivalima poput Muzičkog Biennala Zagreb, Međunarodne glazbene tribine u Opatiji ili No Jazz Festivala gdje su njegovi koncerti nerijetko proglašavani vrhuncima tih manifestacija. Kao čembalist je nastupao u ansamblima Musica antiqua i Universitas studiorum zagrabiensis, te dao za tvrtku Orfej s blokflautistom Mladenom Požgajem «neke od najboljih do danas ostvarenih snimaka hrvatske barokne glazbe» (dr. Ennio Stipčević) na CD-u Kroz tisućljeće hrvatske glazbe. Njegov pijanistički album Ethnophonia, snimljen za diskografsku kuću Croatia Records, dočekan je s odobravanjem domaće i strane stručne kritike (ugledni američki Jazz at a Glance uspoređuje ga s Keithom Jarrettom i Eddiem Palmierijem!).Posljednja četiri diskografska projekta Ratka Vojteka World Music Piano, Organ

Concertos, Mozart Portable i Air objavljuje mu diskografska kuća Rocco&Partner.

«(…) projekt kakvog se ne čuje baš svaki dan.« Radio 101, Zagreb, 2006. god. o Mozart Portable

«(…) uistinu respektabilno postignuće koje plijeni jedinstvenim ugođajem i brojnim originalnim rješenjima.» Cantus, glazbeni časopis, 2005. god. o World Music Piano

«Divan uspjeh!» WAM, webzin o audiju i glazbi, 2006 o World Music Piano

«(…) strastan klavirski pristup Ratka Vojteka (…) ostvario je četrdesetak minuta pjenušavog, zaigranog, mladenačkog entuzijazma (…) maštovite udaraljke Borisa Beštaka (…) dodaju potpuno novu dimenziju (…)»Hrvatski radio Treći program, 2006. god. o World Music Piano

« U početku je projekt počeo kao šala, a kasnije je prerastao u svojevrstan eksperiment i malu etidu demokratiziranja elitne kulture i čitanja elitnih partitura, što je proizvelo i čar subverzivnog.» Iz intervjua za Radio 101, o Mozart Portable

Vrlo dopadljivo eskivira mučan i iritantan dijalog s poviješću (…) s ljubavlju, mirno i predano (…) Ratko Vojtek je u dobroj formi i vrlo dobro raspoložen (…) Ploča završava izvrsnom Enkriptikom Ivana Kapeca (…)» Cantus, glazbene novine, 2006. god. o Organ Concertos