Kreativno ljeto za školarce uz besplatnu Praznionicu trajati će od 24.06.- 05.07.2024. svakim danom u navedenim datumskim terminima od 10h – 14h. 

Prijave obavezne za svaki dan zbog ograničenog broja djece –> czk@czk-novi-zagreb.hr

Organiziramo i provodimo kreativne radionice inspirirane suvremenim, maštovitim i praktičnom umjetnošću: cilj radionica je kroz razigranu atmosferu i pametnu zabavu njegovati dječju maštu, umijeće improvizacije i samostalno osmišljavanje praktičnih ideja, rješenja i načina zabave.

Pop up art radionice mogu biti inspirirane određenim događajem, godišnjim dobom ili odabranom temom ( prijateljstvo, suradnja, ekologija..), a sastoje se od samostalne izrade dječjih rukotvorina, ukrasa ili konstrukcija uz punu animaciju voditelja. Radionica će se baviti dizajniranjem i primjenom nekoliko pop-up sistema, a uz to ugradit ćemo i malene LED diode u mehanizam kako bi pojačali dojam volumena odnosno trodimenzionalnosti objekta/ forme te izazvali druge prostorne efekte. Većinu znanja steći ćemo praktičnim iskustvom oblikovanja, najbolje i najbrže učimo putem pokušaja i pogrešaka.

Tako ćete najviše naučiti o stvaranju papirnatih umjetničkih djela. Uživajte u stvaranju objekata s kojima se možete igrati.

Elektro pop-up
Dizajn pop up-a temelji se na nekoliko osnovnih tehnika poput elemenata povlačenja, nagiba, vrtnje i podizanja. Nije važan samo iskačući dio, u paper engineeringu također radimo s pokretima i animiramo način na koji se pop up mehanizam preklapa i pomiče što čini interakciju još snažnijom. Knjige su sjajan način kako naučiti više o paper engineeringu i stvaranju pop up elemenata. Mehanizmi omogućuju kontrolirano izvlačenje dijelova strukture, čime se otkrivaju skriveni elementi ili stvaraju efekti transformacije i iznenađenja. Podizanjem iz osnovne ravni papira nastaju trodimenzionalni oblici koji izlaze iz knjige. Ova tehnika je ključna za stvaranje efektnih skulptura koje se pojavljuju i nestaju prilikom otvaranja i zatvaranja stranica. Radionica će se baviti dizajniranjem i rješavanjem pop up sistema u obliku male knjige povezane s LED svjetlima.

Mobilna tijela
U ovoj radionici istraživat ćemo proporcije ljudskog tijela kroz igru i kreativnost. Uz pomoć papira kreirat ćemo dvodimenzionalne figure s pokretnim dijelovima. Ove će figure poslužiti kao glavni likovi u našem malom, ručno izrađenom papirnatom kazalištu. Prvo ćemo se posvetiti proučavanju osnovnih proporcija ljudskog tijela kako bismo mogli precizno oblikovati naše figure. Naučit ćemo kako prenijeti proporcije iz stvarnog svijeta na papir, koristeći jednostavne tehnike crtanja. Nakon što stvorimo osnovne likove, fokusirat ćemo se na izradu pomičnih dijelova, kao što su ruke, noge ili glava. Ovi dijelovi će omogućiti našim figurama da se kreću i postanu dinamični. Koristit ćemo jednostavan mehanizam spojnica kako bismo omogućili pokretljivost naših papirnatih tijela. Sami ćemo osmisliti predstavu i koristiti kazalište za inspiraciju i kreativno izražavanje.

Origami lampion
Prema origami nacrtima / teselacijama napravit ćemo papirnati lampion. Drugi dio naše radionice posvetit ćemo umjetnosti origamija. Inspirirani tradicijom sklapanja papira, izradit ćemo papirnate lampione.
Kao prvi korak, upoznat ćemo se s osnovama origamija – drevne japanske tehnike savijanja papira. Naučit ćemo kako koristiti određene vrste nabora i preklopa da bismo stvorili složene uzorke, poznate kao teselacije. Ove geometrijske konfiguracije bit će temelj naših lampiona. Nakon odabira dizajna, pažljivo ćemo savijati papir prema uputama, korak po korak, sve dok ne dobijemo završni oblik lampiona. Na kraju, kada naši lampioni budu spremni, ukrasit ćemo ih bojama, uzorcima a možda čak i LED svjetlima kako bismo im dali sjaj i život. Ova radionica će nam omogućiti kombinaciju matematičke preciznosti i umjetničku slobodu, stvarajući šarene objekte koji reflektiraju našu kreativnost i pažnju prema detaljima.

Broj polaznika: 10-15
Termin radionica od 10-11:30h
Elektro pop-up: 3 dana
Mobilna tijela: 1-2 dana
Origami lampion: 1 dan

O voditeljici:

PAULA BUČAR
Rođena je 1986. godine u Zagrebu. Diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu na Nastavničkom odsjeku 2015. godine. Bavi se scenografijom i kazališnom rasvjetom. Aktivna je članica Radione – Zagreb Makerspace-a u sklopu kojeg aktivno sudjeluje u izlagačkom i edukativnom programu laba. Osmišljava i vodi radionice paper engineering-a, bavi se 3D modeliranjem u Blenderu.

M-STEAM RADIONICE
Edukativne i zabavne radionice za djecu.

Što je to STEAM?
STEAM je akronim nastao u SAD-u, početna slova akronima označuju engleske riječi Science (znanost), Technology (tehnologija), Engineering (inženjerstvo), Art (umjetnost) i Mathematics (matematika).



Program:

1. dan – Dash roboti
• Upoznavanje s Dash robotima i njihovo programiranje putem tableta

2. dan – Osmo awbie
• Putem aplikacije Osmo awbie i IPAD-a učenje osnova programiranja

3. dan – M-tiny roboti
• Upoznavanje s M-tiny robotima i njihovo programiranje putem joysticka i naredbi

4.dan – Lego WeDo
• Korištenje Lego WeDo setova i slaganje jednostavnih projekata poput puža, vjetrenjače i robota te njihovo upravljanje putem tableta i pokretanje putem elektromotora

5. dan – Galileo i Osmo masterpiece
• Korištenje Galileo robota te crtanje pomoću njih. Također crtanje pomoću aplikacije Osmo masterpiece


IGRAONICA DRUŠTVENIH IGARA

Nisu sve društvene igre stvorene podjednako, ali postoji puno opcija koje djeci mogu pružiti izvrsne lekcije.
Neke od vještina koje igranje društvenih igara zahtijeva:
• kako komunicirati
• poštivati (slijediti) pravila
• ostati sjediti
• strpljenje
• naučiti gubiti (i pobijediti)
• čekanje na svoj red
• iskrenost
• timski rad
• razmišljanje izvan okvira
• kako biti proaktivan i predviđati buduće događaje
• kako uživati u procesu
Igranje društvenih igara, djeci omogućuje da vježbaju kognitivne vještine koje će biti presudne za njihov uspjeh u životu. Igranje društvenih igara dovodi do poboljšanih kognitivnih funkcija kao što su rješavanje problema, logike, razumjevanja, pamćenja, planiranja, pažnje i rast IQ-a.

GOMBAONICA
– jednostavne sportske igre i ping pong


PLAYSTATION
i NINTENDO igraonica
– istina je da igranje videoigara ima svoje prednosti i lijepe, pozitivne strane. Evo nekih:

1. POMAŽU NAM PROTIV RASTRESENOSTI
i to posebno ako, kažu oni koji se u to razumiju, izaberemo takozvane “akcijske igrice”. Naša usredotočenost na različite faze igre može biti korisna i u drugim životnim okolnostima, kada će biti potrebna naša usredotočenost kako bismo iskoristili svoje mentalne sposobnosti. Zamislite samo koliko je važno biti koncentriran i usredotočen dok rješavamo domaće zadaće, matematičke zadatke, čitamo lektiru ili obavljamo koju drugu školsku obvezu.

2. POVEĆANJE VIZUALNE PRODORNOSTI/OŠTRINE:
vrijeme vizualne reakcije postaje kraće, a naše oko brže, što bez sumnje predstavlja prednost što se tiče naših bržih gibanja u različitim prigodama.

3. UPOZNAVANJE NOVIH LJUDI I STJECANJE NOVIH PRIJATELJA
Ako igramo igrice u Centru postoji velika mogućnost da ćemo upoznati nove ljude, steći nove prijatelje, pa čak i ako ti ljudi žive daleko od nas, što je često potpuno novo, a i ugodno iskustvo svakome od nas.

4. VIDEOIGRA NAS MOŽE NAUČITI NEŠTO NOVO O ŽIVOTU
Virtualne igre čiji su subjekti na primjer životinje mogu nas naučiti kako se ponašati ispravno, kako usvojiti nove načine i nova pravila postupanja i suživota s domaćom životinjom, ljubimcem i kako se brinuti o njemu.

5. VIDEOIGRE POMAŽU LOGICI BRŽEG RJEŠAVANJA PROBLEMA
Igre poput slagalica (“puzzle”) ili pustolovne igre, kao i igre riječima, mogu nam pomoći u razvitku sposobnosti vezanih uz brže rješavanje problema (ono što u svakodnevnom govoru s prijateljima nazivate “problem solving”), kao i sposobnosti logičkoga zaključivanja. Primjerice, poznata sudoku igra je koja znatno povećava tu vrstu sposobnosti.

6. VIDEOIGRE SE MOGU KORISTITI ZA POMOĆ U ODGOJU I OBRAZOVANJU
Istraživanja su pokazala da djeca koja dio svojega slobodnog vremena provode igrajući videoigre odgojnoga i obrazovnoga sadržaja pojačavaju svoje spoznajne sposobnosti – i to brže od drugih! Oni misle da je zapravo riječ o “triku” onih koji su za vas smislili te pametne igre: dok se vi igrate niti ne znate da zapravo učite!

7. VIDEOIGRE SU ZBILJA ZABAVNE!
Ima li što loše u zabavi – lijepoj, opuštenoj i korektnoj? Nema.

Program je podržan od Gradskog ureda za kulturu i civilno društvo.